Friday, March 11, 2011

it's march!

march menjelma lagi
alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi
pada tika ini aku masih bernafas
masih mempunyai selera makan
masih bisa melangkah dan bergerak
syukur umur ku masih panjang
bila masuk bulan ni je
mesti tambah 1 angka

 "perkara yang paling menyedihkan ku, adalah pabila tiba tahun baru umur ku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah" [Ibn Mas'ud]


berlegar-legar kata-kata dpd Ibn Mas'ud ni dlm benak fikiran aku
sejak saat tu, smp sekarang
aku tak pernah nak nyatakan birth of date aku bila
terfikir perlu kah aku nyatakannya
untuk siapa?
apakah sebagai reminder kpd diri aku sndri
bahawa umur ku bertambah
bahawa ajalku semakin hampir
dan untuk apa?
untuk dirai kan?
aku tak kesah kalo de org nk celebrate birthday
kira aku ni jenis no hal la
tp personally aku tak akan buat
sbb aku tak tau nak celebrate apa
amalku yang menimbun tinggi
atau dosa ku menggunung terhimpun
aku lebih memilih
utk menghambakan diri pada tengah malam tu
kenangkan kembali dosa-dosa yg byk terhimpun
yang pernah aku lakukan
mohon keampunan keatas segalanya
moga hayatku masih ada
melakukan yg terbaik utk
mendapat reward utk hayat yg akan datang

terima kasih kpd sahabat2 yang wish birthday and celebrate birthday terharu >_<

No comments:

Post a Comment